Příběh

SHODA PŘÍSUDKU S PODMĚTEM

Vladimír Bartoš

Vydáno 12.4.2017, aktualizováno 22.3.2025

Hledám odpověď na dotazy:

1) Jakým větným členem je ve druhé větě ředitel, který je k nevyjádřeným učitelkám přiřazen slovním spojením „stejně jako“?

2)Je v následujícím textu chyba ve shodě přísudku s podmětem?

Vypovídající učitelky u soudu tvrdily, že jednání Fabiánové týkající se hygieny chlapců, kdy dohlížela na to, jak si umývají intimní partie, je zaskočilo a vyděsilo. Fabiánová si to podle nich neměla dovolit. Poukázali stejně jako už dříve ředitel školy Jaromír Vachutka také na to, že ve čtyřech případech na škole v přírodě pochybila i jako zdravotnice, například u žákyně astmatičky, u níž podle nich nedostatečně řešila její problémy s alergickou reakcí.

3) Nemělo být správně uvedeno, že „poukázaly stejně jako už dříve ředitel školy..."?

Odpovědet

přidejte sem svůj komentář

Odeslání příběhu je možné pouze v plné verzi těchto stránek, do které se dostanete klikem na tento odkaz: Plná verze.

další podobné příběhy

Podmět nevyjádřený

Pavluša

Šli se podívat na kuřátka do líhně. Byly narozené pouhé tři dny a sotva se vešly do krabice.

Má se psát pouze: Byla narozená nebo je povolený i druhý tvar byly narozené?

Děkuji.
Pavluša

Počet odpovědí: 1 | Zobrazit odpovědi | Stálý odkaz | Odpovědět


Slovní druhy
<< PŘEDCHOZÍ PŘÍSPĚVEK
Radi
NÁSLEDUJÍCÍ PŘÍSPĚVEK >>

Příběh se týká článku

mohlo by vás zajímat